Hazırgiyimde kış alışverişi azaldı

Hazırgiyimde kış alışverişi azaldı

Türkiye’de bu kış hazırgiyimdeki alışveriş miktarı bir önceki döneme göre yüzde 13,9’luk düşüşle 7.8 milyar YTL oldu. Hazırgiyim tüketicisi bir önceki yaza ve kışa göre daha az ürün satın alırken erkeklerin alışveriş payında da düşüş yaşandı.
Ipsos KMG’nin 6 ayda bir hazırladığı “Türkiye Hazırgiyim Tüketim Endeksi”nin 2007-2008 Kış Raporu dün açıklandı. Ipsos KMG’nin Hazırgiyim Tüketim Endeksi, 34 ildeki 6100 haneden elde edilen tüm hazırgiyim ürünleri alışveriş kayıtlarından derlendi.
Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Koordinatörü Renan Burduroğlu, son 2 yılda hazırgiyim sektöründeki tüketici alışverişlerinde bir küçülme yaşandığına dikkat çekti. Burduroğlu, “Her ne kadar tüketiciler fast fashion rüzgârına kapılıp alışveriş sıklıklarını artırmışlar gibi görünse de alım yaptıkları ürün adetleri düştüğü için toplam alışveriş değeri de düşüyor” dedi.
Son 2 yıl verilerine göre değer bazında en yüksek payı oluşturan pantolon ürün grubunun bir önceki sezona göre yüzde 17,3 daha az satıldığını belirten Burduroğlu, “Düşen adetler, alışveriş değerinde de yüzde 6,5’lik azalmaya neden oluyor. Geçen kış dönemi toplam 7.8 milyar YTL’lik alışveriş gerçekleşti. Bu, 2006-2007 kış dönemi gerçekleşen 9 milyar YTL’ye göre yüzde 13.9’luk düşüş demek. Bir önceki yaz dönemi ise toplam hazırgiyim alışveriş değeri yüzde 4,5 düşmüştü” dedi.

Erkeklerin alışveriş payı düştü
Hazırgiyim Tüketim Endeksi’ndeki alışveriş değerinin düşmesinde, 3 büyük ildeki düşüşün de etkisi büyük oldu. Özellikle İstanbul’daki hazırgiyim ürün alışverişleri değeri bir önceki sezona göre yüzde 22.9’dan yüzde 20,4’e düştü.

Türkiye genelinde yaklaşık olarak yüzde 17’lik payı bulunan AB grubu, toplam hazırgiyim alışveriş değerinin yüzde 34,5’lik kısmını gerçekleştirdi. Dönemsel olarak AB grubunun bu payında, bir önceki kışa göre ise yüzde 1,5’lik düşüş yaşandı. 28 yaş ve üzeri kadın tüketiciler genel nüfusta yüzde 22 paya sahip olmasına karşın, kış sezonundaki toplam hazırgiyim alışverişlerinin üçte birini gerçekleştirdi. 14-27 yaş kadın grubu ise alışverişlerde ikinci büyük payın sahibi oldu. 28 yaş ve üzeri erkekler de bu kış hazırgiyim alışverişlerini yüzde 3,8 düşürürken, toplam hazırgiyim alışverişinin ise beşte birini gerçekleştirdi. Rapora göre, marka payları değerlendirildiğinde son 4 dönemdir düzenli artış gösteren bir markaya rastlanılmazken pazarın dalgalanmasına paralel marka paylarında da dalgalanmaların söz konusu olduğu belirtildi.

Leave a comment

Filed under Ipsos Kmg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s