BİRA PAZARI 2007’DE CANLANDI

BİRA PAZARI 2007’DE CANLANDI

TÜRKİYE’NİN 5 BÜYÜK İLİNDEKİ ALKOLLÜ İÇECEK PAZARI, 2007 YILININ İLK 6 AYINDA, BİR ÖNCEKİ DÖNEME GÖRE YÜZDE 35 BÜYÜDÜ. ALKOLLÜ İÇECEK PAZARININ YÜZDE 82’SİNİ OLUŞUTURAN BİRA TÜKETİMİ YÜZDE 37 ARTARAK PAZARIN BÜYÜMESİNE ÖNCÜLÜK ETTİ. BU BÜYÜMEDE AROMALI BİRALARIN DA PAYI BÜYÜK…

Türkiye’nin 5 büyük ilindeki alkollü içecek pazarının, yılın ilk 6 ayında, bir önceki döneme göre yüzde 35 büyüdüğü bildirildi. Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Bölümü tarafından İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana’da gerçekleştirilen Ev Dışı/Yerinde Tüketim Paneli, ilk altı ay sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre, 2006 yılında 2005 yılına göre yüzde 9’luk düşüş yaşanan pazarda, 2007 tüketimi, 2005 seviyelerinin de üzerinde gerçekleşti. Alkollü içecek pazarının yüzde 82’sini oluşturan bira tüketimi yüzde 37 artarak alkollü içecek pazarının büyümesine öncülük etti.
Votka yüzde 41 oranında büyüyerek alkollü içeceklerde en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. Alkollü içeceklerde en büyük düşüş ise romda yaşandı. Rom tüketimi 2007 yılının ilk yarısında yüzde 34 oranında azaldı. Ocak-Haziran 2007 döneminde söz konusu 5 ildeki toplam alkollü içecekler pazarında tüketim miktarı, bir önceki döneme göre yüzde 35 artarken, birada yüzde 37, rakıda yüzde 19, şarapta yüzde 29, viskide yüzde 35, cinde yüzde 11, tekilada yüzde 3, konyakta yüzde 1’lik artış yaşandı. Likörde ise yüzde 26 oranında düşüş gözlendi.
Kategori bazında birada yüzde 82, rakıda yüzde 9, şarapta yüzde 7 ve diğer içeceklerde yüzde 2’lik artış oldu.

En çok birayı İstanbullular tüketti
Cafe ve pub, eğlence kanalları, otel ve restoranlarda sürdürülen panele göre bira tüketiminin eğlence kanallarında daha yoğun tüketildiği görüldü. 2007 yılının ilk 6 ayında bira tüketiminin yarısı (yüzde 51) bu eğlence kanallarında gerçekleşti. 5 il bazında karşılaştırma yapıldığında bira tüketiminde yüzde 60 ile İstanbul ilk sırada yer aldı. İstanbul’u, yüzde 20’ye yakın bir orana sahip olan İzmir ve yüzde 15 ile Ankara izledi.

Miller ve Carlsberg çıkışta…
Yerinde tüketim panelinde, bira tüketiminin yaklaşık yüzde 80’ini gerçekleştiren Efes Pilsen’in lider konumda olduğu göze çarpıyor. Gerek Efes Pilsen’in gerekse Tuborg’un büyümelerine karşılık bira tüketimine en fazla katkı yapan markalar sırasıyla Miller ve Carlsberg oldu.

Aromalı biralar yeni pazar yarattı
Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Koordinatörü Renan Burduroğlu, yaptığı değerlendirmede, 2006 yılında ciddi düşüş yaşanan alkollü içecek pazarında, 2007 yılı tüketiminde büyüme gerçekleşerek 2005 yılı seviyesine gelindiğini belirterek, ”Alkollü içecek pazarında önemli role sahip bira, diğer kategorilere göre en fazla büyüyen grup olarak karşımıza çıkıyor” dedi.
2007’nin ilk yarısının bira pazarı için yeniliklerin ön plana çıktığı bir dönem olduğunu belirten Burduroğlu, yeni ürünlerin yanı sıra aromalı biraların da piyasaya çıkması ile yeni bir pazar yaratıldığını kaydetti. Burduroğlu, ”Aromalı biraların toplam tüketimin henüz çok küçük bir kısmını oluşturmasına karşın yeni tatlarıyla tüketiciye değişik alternatifler sunduğu da bir gerçek. Önümüzdeki dönemlerde bira pazarının bu yeni kategori ile bir miktar büyüme sağlayabileceğini düşünüyoruz” dedi.

2007’de araştırmaya yeni iller eklendi
Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Bölümü üç yıldır İstanbul, Ankara ve İzmir’de yürüttüğü Ev Dışı/Yerinde Tüketim Panelini 2007 başında Adana ve Bursa illerinin de katılımı ile daha geniş kapsamlı hale getirdi. Özellikle yaz döneminde büyüme kaydedilen içecek kategorilerinde İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra önemli rol oynayan bu illerin panele katılmasından bira, rakı, şarap, votka, cin, tekila, konyak, likör ve viski kategorilerinden oluşan alkollü içecek tüketiminin ise yüzde 10’luk kesimini Adana ve Bursa illeri gerçekleştirdi.

5 İLDEKİ ALKOLLÜ İÇECEK TÜKETİMİ Dönem: Ocak-Haziran 2006 / Ocak-Haziran 2007 TÜKETİM MİKTARI DEĞİŞİMİ (%) Toplam alkollü içecekler %35 BİRA %37 RAKI %19 ŞARAP %29 VOTKA %41 VİSKİ %35 CİN %11 LİKÖR %-26 TEKİLA %3 ROM %-34 KONYAK %1 Kaynak: Ipsos KMG, Dışı/Yerinde Tüketim Paneli

İTHAL BİRACILAR PAZARDAN ÇOK HAKSIZ REKABETTEN ŞİKAYETÇİ

İthalatın serbest kalmasından sonra dünyanın en büyük bira firmaları gözünü Türkiye’ye dikti. Nüfus yapısı ve henüz doymamış bir pazar olan Türkiye’ye zaman zaman dünyanın en büyük firmaları gelmesine rağmen hedefledikleri pazarı bulamayarak geri adım atmak zorunda kaldı.
Heineken, Bud, Corona, König Pilsener gibi dünya devlerinin pazarda gerçek güçlerinin henüz bulunmaması Türkiye’deki pazarın sadece bir firmaya ait olması ve onun dışında öteki firmanın da birlikte hareket etmesine bağlanıyor. Özellikle bu pazarda tekelleşme yabancı bira firmalarını oldukça tedirgin ediyor. Yabancı bira kategorisini Efes Pilsen, Miller, Foster ve Beck’s gibi ürünlerle lisans anlaşmaları yaparak Türkiye’de üretirken, Carlsberg Türk Tuborgu satın alarak kendi sermayesiyle pazarda bulunuyor.
Rekabetçi bir piyasa olan ve bir çok markayı bir arada bulunduran pazarda yeni birçok markanın ve yerli üreticilerinin de gelmesiyle hem bira pazarının büyümesi hem de gelişmesi açısından önemli bir geçiş olması bekleniyor.

Leave a comment

Filed under Ipsos Kmg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s