Ipsos KMG,kıyasıya rekabete giren zincir marketlerin bulunduğu konumu gözler önüne serdi.

Ipsos KMG,kıyasıya rekabete giren zincir marketlerin bulunduğu konumu gözler önüne serdi.

Ipsos KMG, yaptığı araştırmayla, kıyasıya rekabete giren zincir marketlerin bulunduğu konumu gözler önüne serdi. Raporda, BİM’in çıkışı dikkat çekti

Hızlı tüketim ürünleri pazarını mercek altına alan Ipsos KMG, “Yöneticinin Ulusal Zincirler Rehberi” adlı bir rapor hazırladı. Buna göre BİM, Türkiye’deki hanelerin yüzde 53’üne erişirken, Migros’ta bu oran yüzde 41, Carrefour’da yüzde 24.3. Carrefour, Migros, Tansaş, BİM, Dia, Şok ve Tesco Kipa gibi bu alanda önde çıkan yedi firmayı kapsayan çalışma 34 il ve 6 bin 169 hanede gerçekleştirildi. Rapordaki değerlendirmelere göre perakende zincirlerinin durumu şöyle:
# MİGROS: Tükiye’deki hanelerin yüzde 41.1’ine (7.3 milyon hane) ulaştı. Ortalama bir Migros müşterisi, yılda 9.4 kere alışverişe gitti, her bir alışverişte 14.7 YTL harcayarak, yılda ortalama 137 YTL harcadı. AB grubuna en fazla Migros ulaştı. Son bir yılda hızlı tüketim ürünleri harcamasının yüzde 2.7’si Migros’ta yapıldı.
# CARREFOUR: Hanelerin yüzde 24.3’üne erişti. Diğer ulusal zincirlere kıyasla en yüksek alışveriş başına harcama değerinlerinden birine sahip. Carrefour harcamalarında temizlik ürünlerinin payı yüksek, içeceklerin payı düşük. Şirketin hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamadaki payı yüzde 2.1.
# ŞOK: Hane erişiminde yüzde 19.1’e ulaştı. Bu hanelerden her biri ortalama olarak 91 YTL harcadı. Şok’taki hızlı tüketim ürünleri toplam harcamalarının yüzde 64’ünü gıda ürünleri oluşturuyor. Hızlı tüketim ürünleri harcamasının yüzde 0.8’i Şok’ta gerçekleşti.
# TANSAŞ: Hızlı tüketim ürünü alışverişi yapan hane oranı yüzde 20.6. Bu hanelerden her biri ortalama yılda 225 YTL harcadı. Tansaş en sık ziyaret edilen ulusal zincirlerden biri ve alışveriş yapan hane sayısı Migros’un yaklaşık olarak yarısı olmasına rağmen iki kanalın hızlı tüketim harcamalarından aldıkları pay birbirine yakın. Hızlı tüketim harcaması payı yüzde 2.2.
# TESCO KİPA: Hanelerin yüzde 9.6’sı Tesco Kipa’dan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı. Hanelerin her biri ortalama 251 YTL harcadı. AB SES grubunun en yüksek harcamaya sahip olduğu kanal yılda ortalama 435 YTL ile Tesco Kipa oldu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 1.1’i Tesco Kipa’da gerçekleştirildi.
# BİM: Türkiye’deki hanelerin yüzde 54.3’ü BİM’den herhangi bir hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı. Bu hanelerden her biri ortalama 196 YTL harcadı. BİM cirosunun yarıdan fazlasını (yüzde 56.6) market markalı ürünler oluşturuyor. Hızlı tüketim ürünlerine harcamadan payı yüzde 5.
# DİA: Hanelerin yüzde 13.6’sı Dia’dan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı ve bu hanelerden her biri ortalama olarak 129 YTL harcadı. Dia’nın toplam hızlı tüketim ürünleri cirosunun üçte birinden fazlasını market markalı ürünler oluştu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 0.8’i Dia’da yapıldı.

Leave a comment

Filed under Ipsos Kmg, Vural Çakır

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s