Ipsos KMG, araştırmada yeni ürünleri Eylül’de açıklayacak

Ipsos KMG, araştırmada yeni ürünleri Eylül’de açıklayacak

Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Genel Koordinatörü Jale Elhadef’in de dikkat çektiği gibi, araştırma sektörüne yabancı sermayenin ilgisi gün geçtikçe artıyor. Bu hareketliliğin en önemli göstergelerinden biri geçtiğimiz hafta açıklanan Ipsos-KMG birleşmesi oldu. KMG Araştırma, dünyanın en büyük araştırma kuruluşlarından Ipsos’la birleşme sürecini tamamlamıştı.

Ipsos, KMG Araştırma’nın yüzde 51 hissesini satın aldı. KMG Araştırma bundan sonra yola Ipsos KMG adıyla, yeni logosuyla devam edecek ve bu süreç daha birçok değişimi de beraberinde getirecek.

Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır, Ipsos’un Türkiye pazarına girmekte geç bile kaldığını söylüyor. Global müşterilerinin birçoğunun Ipsos’u Türkiye için zorladığını belirten Çakır, “Hatta Ipsos henüz Türkiye’ye girmeden alt firmalar aracılığıyla Türkiye’de ciddi bir iş potansiyeline ulaşmıştı. KMG ise ülke içinde elde ettiği konumu güçlendirmek için yeni ürün ve hizmetlere ihtiyaç duyuyordu. Bu birbirini tamamlayan ikili ihtiyaç içinde şirketler 2006 yılı sonuna doğru başladıkları görüşmeleri hızlı bir şekilde sonuçlandırmayı hedefledi. Tahmin edilenden çok daha kısa bir süre içinde de olumlu sonuca ulaştık” diyor.

Araştırmacılar tarafından yönetilen Ipsos’un uzmanlık alanlarına göre örgütlenen bir şirket olduğuna işaret eden Çakır, Ipsos’un marka araştırmalarında, kurumsal itibarın yönetiminde, pazar yapısının analizinde dünya çapında ünlü ancak Türkiye’de kullanılmayan ürünlerini Türkiye’de lanse etme şansı bulacaklarını vurguluyor.

BÜYÜK OYUNCULAR TÜRKİYE’DE

Ipsos’la gelecek yeniliklerin Türkiye’ye girişini planlama aşamasında olduklarını belirten Çakır, ilk yenilikleri 11 Eylül’de düzenlemeyi planladıkları lansman toplantısında müşterilerle paylaşacaklarını söylüyor. Çakır, “Şu anda üç arkadaşımız değişik ülkelerde her biri üç haftadan az olmayan eğitimlerde. Yeni gelen ve yine gidecek arkadaşlarımız var. Ipsos’un bir sertifika programına bağlanmış olan e-learning sistemini uygulamaya aldık. Bu sistem kendilerini araştırmanın uzmanlık dallarında geliştirmek isteyen müşterilerimize de açılacak. Özellikle ürünleri çok titiz bir şekilde pazara yansıtmaya dikkat edeceğiz” diyor.

Çakır’a göre Ipsos’la birlikte araştırma sektörünün bütün büyük oyuncuları Türkiye’ye girmiş oldu. “Ancak, araştırma çok dinamik bir sektör. Yeni tekniklerle birlikte yeni şirketler ortaya çıkıyor” diyen Çakır, ekliyor: “Türkiye araştırma sektörü ekonomik büyümeye bağlı olarak büyük bir gelecek vaat ediyor. Hem ülke içinde yeni birleşmeler hem de daha küçük ölçekli olsa da yeni yabancı firmaların girişi beklenebilir. ”

BUSH’UN ‘RATING’İNİ ÖLÇÜYOR

Ipsos Grup’un bünyesinde Ipsos Asi gibi reklam testlerinde, Ipsos Insight gibi pazarlama araştırmalarında, Ipsos Novaction gibi geleceği tahmin çalışmalarında ve Ipsos Mori gibi siyasi ve sosyal araştırmalarda adını duyurmuş şirketler var.

Geçtiğimiz yıllarda Ipsos bünyesine katılan Mori’nin kurumsal itibar projeleriyle kamuoyu araştırmaları alanında dünyanın en ünlü şirketi olduğunu belirten Vural Çakır, “Ipsos Mori şu anda Associated Press’le birlikte ABD’de düzenli olarak Bush’un ‘rating’ ini, Kanada’da Canwest’le birlikte kamuoyunun sosyal tepkilerini ölçüyor. Fransa’da ve Yunanistan’daki son seçimleri izledi. Aslında bu alandaki tek global marka olduğu da söylenebilir.

Türkiye’de ilgili kuruluşlar araştırmayı politikalarını oluşturmakta kullandıkları düzenli bir bilimsel bilgi olarak görmeye başladıkları ölçüde Ipsos Mori’den yararlanabilecek” diyor.

Çakır’ın verdiği bilgilere göre Ipsos Novaction da markaların gelecek satışlarını yüzde 4’ün altında bir hata payıyla tahmin edebilen sistemlere sahip. Çakır Ipsos’un reklam araştırmalarında kendisini liderliğe taşıyan gelişkin test yöntemlerine sahip olduğuna da işaret ediyor: “Örneğin geniş bir katılımcı grubu ellerindeki cihazlarla izledikleri reklamla ilgili izlenimlerini belirtiyor. Cevapları anında, saniye saniye reklamı analiz eden bir grafiğe dönüşüyor. Sonra da bu kitle içinden seçilen daha dar bir grupla sonuçlar analiz ediliyor. Bu şekilde yapılan reklam testlerinin reklam başarısını artırdığı dünya çapında kanıtlanmış.”

Leave a comment

Filed under Ipsos Kmg, Vural Çakır

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s