Türk KOBİ’leri Mobil Teknoloji Sayesinde Başarılarını Artırıyor

Türk KOBİ’leri Mobil Teknoloji Sayesinde Başarılarını Artırıyor

Ipsos KMG’nin gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türk KOBİ’lerinin %87’si seyahat halindeyken potansiyel müşterilere yanıt verebildikleri  için yeni iş olanakları yaratabildiler. Ekim ayında Ipsos KMG tarafından yapılan araştırma, Türkiye’deki KOBİ’lerin seyahat ederken mobil teknoloji kullanarak yeni iş alma şanslarını artırdıklarını ortaya koydu. Araştırma sonuçları, Türk KOBİ’lerinin % 87’sinin seyahat halindeyken potansiyel müşterilere cevap verebildikleri için iş alabildiklerini gösteriyor. Yeni iş almanın hayati önemi göz önüne alındığında, BlackBerry® akıllı telefonları, KOBİ’lerin, her yerde, her zaman iletişim kurabilmelerini ve bilgiye erişebilmelerini sağlayarak bu ihtiyaçlarını karşılıyor.

İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana olmak üzere Türkiye’nin 5 büyük şehrinde yer alan KOBİ’lerin verdiği cevaplar, Türk KOBİ’lerinin %81’inin yeni bir iş kurup işletmeyi 5 yıl öncesine göre daha zor, %79’unun da daha maliyetli bulduğunu gösterdi. Bu noktada, BlackBerry akıllı telefonu, KOBİ’lerin nerede olduklarından bağımsız olarak üretken olabilmelerini sağladığı için ideal iletişim aracı olarak öne çıkıyor. KOBİ’ler BlackBerry® Professional Software (BlackBerry KOBİ Yazılımı) ile BlackBerry® çözümünü uygun bir fiyata kurarak avantajlarla dolu bir dünyadan yararlanabiliyor.

Ipsos KMG’nin Türkiye’deki KOBİ’lerle yürüttüğü araştırma gösteriyor ki, Türk KOBİ’leri çalışanları ve paydaşlarıyla iletişim halinde olmak için sabit hat (%41) ve cep telefonunu aramaları (%37) ve e-posta’yı (%15) tercih ediyor. Avrupa’lı KOBİ’ler de Türk KOBİ’lerine benzer şekilde iletişimde sesli aramaları ve e-postayı kullanıyor. Öte yandan, Türk KOBİ’lerinin %56’sı ve Avrupa KOBİ’lerinin %74’ü haftanın en az bir gününü ofis dışında geçiriyor. Bu rakamlar, KOBİ’lerin bulundukları yerden bağımsız olarak çalışmak ve bilgiye ulaşmak zorunda olduklarını gösteriyor. Mobilite, KOBİ’ler için her geçen gün daha büyük önem kazanıyor ve bütçelerini etkin bir şekilde kullanmak büyük şirketlere göre daha hayati bir unsur olarak göze çarpıyor. BlackBerry akıllı telefonları; ses, e-posta, SMS, MMS, messenger ve web uygulamalarıyla kolay ve hızlı iletişim sağlayarak yatırımlarının hızlı geri dönüşümünü sağlıyor.

Ipsos KMG Quantitative Marketing Industry & Services Direktörü Özlem Bulut; “Bugünün rekabet ortamında faaliyet gösteren KOBİ’ler başarıyı yakalamak için her yerden bilgiye erişebilmeli ve tüm paydaşları tarafından ulaşılabilir olmalı. KOBİ’lerin seyahat halindeyken tercih ettikleri aracı kullanarak paydaşlarıyla etkileşim içinde olmaları büyümelerine yardımcı oluyor” dedi.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren RIM Türkiye Direktörü Erkut Alkaya, araştırmanın mobil çözümlerin Türkiye’deki KOBİ’ler için kritik bir başarı faktörü olduğunu gösterdiğini ve bu çerçevede, doğru teknolojik altyapının ve araçların uzun vadeli başarının temelini oluşturduğunu belirtti. Alkaya, “Türkiye’deki KOBİ’lerin ihtiyaçlarına büyük önem veriyoruz ve müthiş bir potansiyelleri olduğunu düşünüyoruz. KOBİ’ler yakın dönemde önemli odak noktalarımızdan biri haline gelecek çünkü BlackBerry çözümünün büyüme sağlamak ve başarılı olmak için ideal bir verimlilik aracı olduğuna inanıyoruz” dedi.

Leave a comment

Filed under Ipsos Kmg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s