Dünyanın 3. Büyük Araştırma Şirketi Ipsos, KMG Araştırma’nın Yüzde 51’ini Satın Alarak Türkiye Pazarına Girdi

Dünyanın 3. Büyük Araştırma Şirketi Ipsos, KMG Araştırma’nın Yüzde 51’ini Satın Alarak Türkiye Pazarına Girdi

Uluslararası veri toplama bazlı araştırmada dünya üçüncüsü, reklam araştırmalarında dünya lideri olan Ipsos, Türkiye’nin lider araştırma şirketlerinden KMG Araştırma’yı satın aldı. Yapılan anlaşmaya göre Ipsos, ilerleyen yıllarda kalan hisseleri de almak opsiyonuyla KMG Araştırma’nın yüzde 51 hissesini satın alarak Türkiye araştırma pazarına girdi.

Ekonomist Didier Truchot ve sosyolog ve felsefeci Jean-Marc Lech tarafından 1975 yılında Paris’te kurulan Ipsos halen 47 ülkedeki ofisi, 6 binden fazla tam zamanlı çalışanıyla 100’ün üzerinde ülkede 5 binden fazla müşteriye hizmet veriyor. 2006 yılında 857 milyon 300 bin Euro’luk ciro gerçekleştiren Ipsos dünyanın üçüncü büyük araştırma şirketi, reklam araştırmalarında ise dünya lideri konumunda bulunuyor.

1999 yılından bu yana Paris Menkul Kıymetler Borsası’na kote olan Ipsos, 15 Mayıs 2007 tarihinde Paris Borsası’na yaptığı açıklama ile KMG Araştırma’yı satın aldığını duyurdu. Ipsos’un yeni stratejik bir pazara girdiği şeklinde yapılan açıklamada, şirketin, Türkiye pazarında ikinci konumda olan KMG Araştırma’nın yüzde 51 hissesini satın almaktan duyduğu memnuniyet dile getirilirken, önümüzdeki yıllarda KMG Araştırma’nın kalan hisselerini de alma opsiyonun açık olduğu belirtiliyor.

Pazarda güçlü yere sahip KMG Araştırma ile birleşmekten memnun olduklarını söyleyen Ipsos eş-başkanı Didier Truchot, “Türkiye, Ipsos’un içinde bulunmadığı büyük ülkelerden biriydi. KMG Araştırma’nın uzmanlığı ve bilgi birikimiyle güvenilir pazar bilgisine ihtiyaç duyan büyük müşterilerimize Türkiye’de de, ürünlerini ve hizmetlerini lanse etmeleri ve dağıtabilmeleri için en iyi hizmeti verebilecek olmanın sevincini yaşıyoruz” dedi.

KMG Araştırma CEO’su Vural Çakır ise “Dünyanın en iyi araştırma şirketlerinden Ipsos ile birleştiğimiz için gururluyuz. Ipsos’un reklamdan pazarlamaya kadar geniş bir yelpazeye yayılan uzmanlığı yeteneklerimize daha da güç katarak Türkiye’deki müşterilerimize daha üstün ürün ve hizmetler sunmamızı sağlayacak. Ipsos KMG ile müşterilerimize ciddi rekabet avantajları sağlayacağımıza inanıyorum” dedi.

2001 yılında Türkiye’nin öncü araştırma şirketi olma vizyonuyla bir grup araştırmacı tarafından kurulan KMG Araştırma, Vural Çakır ve diğer kurucu üyeler tarafından yönetiliyor. KMG Araştırma, Türkiye araştırma pazarında ikinci sırada yer alıyor. Türkiye’nin en zengin araştırma portföyüne ve 246 daimi çalışanıyla en geniş araştırmacı kadrosuna sahip olan KMG Araştırma kantitatif ve kalitatif yöntemleri kullanarak, Tüketici Panelleri, Medya Ölçüm, Perakende Ölçüm, Pazarlama ve Sadakat Araştırmaları konularında hizmet veriyor. KMG Araştırma, yüksek kalitedeki verileri, çözüm odaklı analizleri ve aksiyon hedefli yorumları ile müşterilerinin pazar başarılarına vazgeçilmez katkılar yapmayı amaçlıyor.

Merkez ofisi Paris’te olmak üzere, 47 ülkede ofisi bulunan Ipsos’un dünyanın çeşitli yerlerinden beş binin üzerinde müşterisi var. Yürüttüğü araştırmalar için yılda ortalama altı milyon görüşme gerçekleştiren şirket, kendi alanında uzman araştırma profesyonelleri tarafından yönetilen tek bağımsız halka açık şirket olma özelliği taşıyor. Müşterilerine kantitatif ve kalitatif yöntemler kullanarak en iyi hizmeti vermeyi amaç edinen Ipsos, sürekli kendini geliştirme ve kendi görüşlerini paylaşan diğer şirketleri satın alma stratejisiyle 1990 yılından bu yana 40’tan fazla şirket alımı gerçekleştirdi. Ipsos veri toplama bazlı global araştırma şirketleri arasında üçüncü sırada, reklam araştırmalarında ise dünya lideri konumunda.

Leave a comment

Filed under Ipsos Kmg, KMG, Kmg Araştırma, Vural Çakır

Leave a comment